Hans Sejlund

Curriculum Vitae

 

Uddannelse:

 

1975:  Student Aalborg Katedralskole, matematik/samfundsfag

1980:  Journalist, Danmarks Journalisthøjskole og Fyns Tidende

1993:  Journalistisk diplomeksamen i Informationsjournalistik

2009: Diplomkursus i webledelse

 

 

Karriere:

 

1980: Sportsjournalist på Vendsyssel Tidende

1981: Free lance journalist, især om biler og motorsport

1982: Lokaljournalist Aalborg Stiftstidende, Sæby

1985: Lokalredaktør Aalborg Stiftstidende, Frederikshavn-Skagen-Læsø

1987: Erhvervsjournalist og souschef Vendsyssel Tidende, Frederikshavn

1989: Free lance journalist, erhvervsstof, forskning, bolig og motor

1995: Fast free lance aftale med Dafolo Marketing

2001: Journalist og webredaktør, Dafolo Marketing, der i 2009 skiftede navn til Corbiz

2013: Medstifter af reklamebureauet Wizion i Frederikshavn 

 

 

Opgavereferencer:

 

  • Forfatter til jubilæumsbog for Nordsømuseet 1989
  • Redaktør af årbogen Bil-Revyen, 1990-2001
  • Pressechef for arrangementet Cutty Sark Tall Ships’ Race i Frederikshavn, 1995
  • Tekst og udvikling af funktionalitet til integreret katalog- og webløsning for Toppen af Danmark samt Toppen af Danmark Feriehusudlejning
  • Projektleder på udvikling af internetmagasinet SportscarZone.com – et udviklingsprojekt under EU’s Mål 2-program
  • Udførende projektleder på Art and Nature, et projekt under Det Digitale Nordjylland med digital formidling af kunst- og naturoplevelser
  • Tekst og udvikling af branding-strategi for Toppen af Danmark i samspil med Danmarks Turistråds og Midt-Nord Turismes branding-strategier – Danmarks Turistråds brandingpris 2004, 2005, 2006 og 2008
  • Forfatter til bogen ”Det gode liv på landet” 2004
  • Pressechef for arrangementet ”Tordenskiolds Soldater indtager København” 2005
  • Pressechef for Hjørring Dyrskue, 2005-2012
  • Forfatter til bogen "Skagens Huse" 2012

 

Hans Sejlund © 2007

www.sejlund.dk