|
Hans Sejlund
Curriculum Vitae
Uddannelse:
1975: Student Aalborg Katedralskole, matematik/samfundsfag
1980: Journalist, Danmarks Journalisthøjskole og Fyns Tidende
1993: Journalistisk diplomeksamen i Informationsjournalistik
2009: Diplomkursus i webledelse
Karriere:
1980: Sportsjournalist på Vendsyssel Tidende
1981: Free lance journalist, især om biler og motorsport
1982: Lokaljournalist Aalborg Stiftstidende, Sæby
1985: Lokalredaktør Aalborg Stiftstidende, Frederikshavn-Skagen-Læsø
1987: Erhvervsjournalist og souschef Vendsyssel Tidende, Frederikshavn
1989: Free lance journalist, erhvervsstof, forskning, bolig og motor
1995: Fast free lance aftale med Dafolo Marketing
2001: Journalist og webredaktør, Dafolo Marketing, der i 2009 skiftede navn til Corbiz
2013: Medstifter af reklamebureauet Wizion i Frederikshavn
Opgavereferencer:
-
Forfatter til jubilæumsbog for Nordsømuseet 1989
-
Redaktør af årbogen Bil-Revyen, 1990-2001
-
Pressechef for arrangementet Cutty Sark Tall Ships’ Race i Frederikshavn, 1995
-
Tekst og udvikling af funktionalitet til integreret katalog- og webløsning for Toppen af Danmark samt Toppen af Danmark Feriehusudlejning
-
Projektleder på udvikling af internetmagasinet SportscarZone.com – et udviklingsprojekt under EU’s Mål 2-program
-
Udførende projektleder på Art and Nature, et projekt under Det Digitale Nordjylland med digital formidling af kunst- og naturoplevelser
-
Tekst og udvikling af branding-strategi for Toppen af Danmark i samspil med Danmarks Turistråds og Midt-Nord Turismes branding-strategier – Danmarks Turistråds brandingpris 2004, 2005, 2006 og 2008
-
Forfatter til bogen ”Det gode liv på landet” 2004
-
Pressechef for arrangementet ”Tordenskiolds Soldater indtager København” 2005
-
Pressechef for Hjørring Dyrskue, 2005-2012
-
Forfatter til bogen "Skagens Huse" 2012
|